tjek pc Tjek din enhed Aktuelle Informationer Selvhjælp downloads Links Kontakt
Sådan sletter du dine browserdata

Beskrivelse:

Brugeren oplever, at funktioner i netbanken ikke fungere som tiltænkt eller brugeren oplever 2 NemID bokse ved pålogning.

Årsag:

Cachen husker dele af de sider, du besøger, f.eks. billeder, så de kan åbnes hurtigere, næste gang du besøger en hjemmeside. I visse tilfælde vil det kræve en sletning af de cachede browserdata, for at få hjemmesiden til at vise og opføre sige korrekt igen. Vi har i nedenstående guides beskrevet hvordan dette gøres.

Løsning:

    Slette cache i Google Chrome:
  • Tryk Ctrl+Shift+Del tasterne samme tid. Eller:
  • Klik på ikonet med de 3 vandrette streger øverst til højre i browseren
  • Klik på Flere værktøjer og dernæst "Slet browserdata"
  • Vælg tidsinterval øverst. Hvis du vil slette alt, skal du vælge "Altid"
  • Markér afkrydsningsfelterne ud for "Cookies og andre websitedata" og "Cachelagrede billeder og filer"
  • Klik på "Ryd data"
  • Genstart din browser ved at lukke den helt og åbne den igen

    Sådan ryddes Firefox cache:
  • Klik på menuknappen med de tre tykke vandrette streger , og klik så på knappen "Indstillinger"
  • Klik på kanppen "Privatliv"
  • Klik på knappen "rydde din historik"
  • Klik på fluebenet ved "Cache"
  • Klik på knappen "Ryd nu"
  • Luk fanebladet "Indstillinger". Ændringer gemmes automatisk.

    Slet dine browserdata i Microsoft Edge:
  • Klik på menupunktet med de 3 runde prikker, og klik så på knappen "Indstillinger"
  • Klik på knappen "Cookies og webstedstilladelser"
  • Klik på knappen "Administrer og slet cookies og webstedsdata"
  • Klik på knappen "Se alle cookies og websteddata"
  • Klik på knappen "Fjern alle"
  • Klik på knappen "Ryd".

Oplever du stadig problemer?

Hvis du stadig ønsker hjælp, klik på Kontakt øverst på siden for at se dine muligheder