Sådan sletter du dine browserdata
Beskrivelse:
Brugeren oplever, at funktioner i netbanken ikke fungere som tiltænkt eller brugeren oplever 2 NemID bokse ved pålogning.
Årsag:
Cachen husker dele af de sider, du besøger, f.eks. billeder, så de kan åbnes hurtigere, næste gang du besøger en hjemmeside. I visse tilfælde vil det kræve en sletning af de cachede browserdata, for at få hjemmesiden til at vise og opføre sige korrekt igen. Vi har i nedenstående guides beskrevet hvordan dette gøres.
Løsning:
-
Slette cache i Google Chrome:
- Tryk Ctrl+Shift+Del tasterne samme tid. Eller:
- Klik på ikonet med de 3 vandrette streger øverst til højre i browseren
- Klik på Flere værktøjer og dernæst "Slet browserdata"
- Vælg tidsinterval øverst. Hvis du vil slette alt, skal du vælge "Altid"
- Markér afkrydsningsfelterne ud for "Cookies og andre websitedata" og "Cachelagrede billeder og filer"
- Klik på "Ryd data"
- Genstart din browser ved at lukke den helt og åbne den igen
-
Sådan ryddes Firefox cache:
- Klik på menuknappen med de tre tykke vandrette streger , og klik så på knappen "Indstillinger"
- Klik på kanppen "Privatliv"
- Klik på knappen "rydde din historik"
- Klik på fluebenet ved "Cache"
- Klik på knappen "Ryd nu"
- Luk fanebladet "Indstillinger". Ændringer gemmes automatisk.
-
Slet dine browserdata i Microsoft Edge:
- Klik på menupunktet med de 3 runde prikker, og klik så på knappen "Indstillinger"
- Klik på knappen "Cookies og webstedstilladelser"
- Klik på knappen "Administrer og slet cookies og webstedsdata"
- Klik på knappen "Se alle cookies og websteddata"
- Klik på knappen "Fjern alle"
- Klik på knappen "Ryd".
Oplever du stadig problemer?
Hvis du stadig ønsker hjælp, klik på Kontakt øverst på siden for at se dine muligheder